TEST Nowy Opel Corsa OPC

Po niedawnej udanej światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie nowa Corsa OPC jest gotowa do wyjazdu na drogi. Najszybsza wersja Corsy nowej generacji łączy bezkompromisowy styl sportowca ze znakomitym przystosowaniem do codziennego użytkowania. Ten mierzący około czterech metrów długości samochód imponuje turbodoładowanym silnikiem 1.6 o mocy 207 KM z wysokim momentem obrotowym, zwrotnością i właściwościami jezdnymi, a także sportowym wyglądem. Jednocześnie — jak każda Corsa — jest przestronny i komfortowy. Zamówienia na najmłodszego członka rodziny OPC można składać już teraz. Samochód jest oferowany w cenie od 90 500 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT).

„Wersje OPC są dynamicznymi wizytówkami modeli z oferty firmy Opel. Odzwierciedlają sportowe tradycje marki, są kwintesencją niemieckiej myśli technicznej i działającej na emocje stylistyki oraz gwarantują przyjemność z dynamicznej jazdy. Projektując nową Corsę OPC, nasi inżynierowie bardzo wysoko ustawili poprzeczkę w segmencie małych samochodów sportowych. O możliwościach modelu można w pełni przekonać się na krętych górskich drogach, a nawet na torze wyścigowym. Jazda tym modelem daje tyle radości, że nie chce się z niego wysiadać. To typowe dla OPC — po prostu czysta przyjemność” — z entuzjazmem opowiadał dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Grupy Opel.

Stylistyka OPC: muskularny wygląd

Zgodnie z tradycją OPC flagową wersję Corsy można natychmiast rozpoznać jako samochód firmowany przez Opel Performance Center. Wyczynowa Corsa wyróżnia się nowym, zarezerwowanym wyłącznie dla wersji OPC jaskrawoniebieskim kolorem, a także nowo zaprojektowanym przodem z dużymi wlotami powietrza. Przetłoczenie z przodu na wyraźnie zarysowanej masce optycznie podkreśla muskularność sylwetki auta. Dynamicznie wyprofilowane nadkola współgrają z odważnie zaprojektowanymi nakładkami na progi, które z kolei płynnie łączą się z tylną częścią samochodu.

Tu również uwagę przyciąga bezkompromisowy sportowy styl Corsy OPC. Spojler zamontowany na klapie bagażnika jest dostępny w dwóch wariantach: w subtelnej standardowej wersji lub opcjonalnej i znacznie bardziej ekstrawaganckiej. Tłumik Remus z podwójną końcówką oraz otaczający go dyfuzor to kolejne sportowe detale.

Sportowy klimat panuje również we wnętrzu pojazdu. Uwagę zwracają zwłaszcza wyczynowe fotele Recaro zapewniające optymalne podparcie tułowia nawet w trakcie bardzo dynamicznej jazdy krętą drogą. Całości dopełniają takie detale jak pokryta skórą i spłaszczona w dolnej części kierownica, dźwignia zmiany biegów OPC oraz sportowe nakładki na pedały i charakterystyczny zestaw wskaźników z motywami OPC.

1.6 Turbo ECOTEC: 207 KM i nawet 280 Nm

Pod maską nowej generacji Corsy OPC znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 152 kW/207 KM, który tylko czeka na sygnał do dynamicznej jazdy. Silnik 1.6 OPC rozwija maksymalny moment obrotowy 245 Nm w przedziale 1900–5800 obr./min. Wartość tę można chwilowo zwiększyć o 35 Nm dzięki funkcji overboost. Moc w Corsie OPC jest przekazywana na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni sterowanej precyzyjnie działającą dźwignią o krótkim skoku. Nowa Corsa OPC rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy — jest więc lepsza pod tym względem od poprzedniej generacji o prawie pół sekundy. Elastyczność na piątym biegu, mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h, poprawiła się o 0,3 sekundy, i wynosi 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h — do 230 km/h. Mimo sportowych osiągów zużycie paliwa jest umiarkowane i wynosi 7,5 l/100 km w cyklu mieszanym (przy emisji CO2 na poziomie 174 g/km).

Sportowe zawieszenie FSD: zawsze odpowiednia częstotliwość tłumienia

W celu zapewnienia optymalnego przeniesienia mocy na drogę inżynierowie firmy Opel nawiązali współpracę ze specjalistami z firmy Koni, aby zaprojektować zawieszenie o odpowiedniej charakterystyce resorowania. Nowa technologia Frequency Selective Damping (FSD) umożliwia dopasowanie charakterystyki resorowania do częstotliwości przechyłów nadwozia oraz pozwala na uzyskanie równowagi między bezkompromisową sportową twardością a dużym komfortem jazdy. Doświadczony kierowca, testując możliwości samochodu, może nawet całkowicie wyłączyć ESP. Układ kierowniczy został zbudowany na nowo, jest on bardziej precyzyjny i bezpośredni, dzięki czemu przekazuje kierowcy więcej informacji.

Pakiet Performance: niezapomniane wrażenia z jazdy samochodem wyścigowym po zwykłych drogach

Kierowcy oczekujący jeszcze więcej sportowych emocji mogą zamówić Corsę OPC z pakietem Performance. Obejmuje on mechaniczną blokadę wielotarczowego mechanizmu różnicowego Drexler, 18-calowe koła z zapewniającymi doskonałą przyczepność oponami Michelin i zawieszenia o jeszcze bardziej sportowym charakterze. W skład pakietu wchodzą także wyczynowe hamulce Brembo z tarczami o średnicy 330 mm na przedniej osi gwarantującymi optymalną skuteczność hamowania. Nowa Corsa OPC wyposażona w ten pakiet poradzi sobie nie tylko w normalnym miejskim ruchu, ale i na najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie, czyli na Nürburgring Nordschleife, gdzie była konstruowana i kompleksowo testowana.


W razie pytań prosimy o kontakt:
Telefon: 22 519 40 40 wew. 101 lub e-mail: salon@nexteam.pl

FORMULARZ KONTAKTOWY: